П. І. ЧÐЙКОВСЬКИЙ
ЛЕБЕДИÐЕ ОЗЕРО
СУЧÐСÐРВЕРСІЯ
балет на 2 дії
Лібрето, хореографіÑ, поÑтановка – Раду Поклітару
Ð¡Ñ†ÐµÐ½Ð¾Ð³Ñ€Ð°Ñ„Ñ–Ñ â€“ заÑлужений діÑч миÑтецтв України Ðндрій Злобін
Художник коÑтюмів – Ганна Іпатьєва
ÐÑиÑтент хореографа – Сергій Кон
Художник Ñвітла– Олена Ðнтохіна
ЗвукорежиÑер – ОлекÑандр Курій
«Я знав давно, що, рано, чи пізно, поÑтавлю влаÑне «Лебедине озеро». Знав, що геніальна музика ЧайковÑького, Ñка Ñупроводжувала мене вÑе Ð¶Ð¸Ñ‚Ñ‚Ñ â€“ від раннього дитинÑтва – виллєтьÑÑ Ñƒ нову хореографію, в новий Ñюжет. Ðле коли цей Ñ‡Ð°Ñ Ð¿Ñ€Ð¸Ð¹ÑˆÐ¾Ð², Ñ Ð¿Ð¾Ñ‡Ð°Ð² Ñвою першу репетицію з побоюваннÑми й трепетіннÑм... Як розповіÑти мовою танцю Ñ–Ñторію про те, що ми маємо боротиÑÑ Ð·Ð° право бути Ñамими Ñобою – чого б Ñ†Ñ Ð²Ð½ÑƒÑ‚Ñ€Ñ–ÑˆÐ½Ñ Ñвобода нам не коштувала? Ð’ людини лише одне життÑ, й прожити його треба щиро й чеÑно. Прожити із влаÑним обличчÑм – Ñкі б маÑки й іпоÑтаÑÑ– не нав’Ñзувала Ð½Ð°Ð²ÐºÐ¾Ð»Ð¸ÑˆÐ½Ñ Ð´Ñ–Ð¹ÑніÑÑ‚ÑŒ. Маленький білий лебідь живе в кожному з наÑ. ПроÑто в одних він помітний, а інші навіть не здогадуютьÑÑ Ð¿Ñ€Ð¾ його Ñ–ÑнуваннÑ…», – Раду Поклітару
«Лебедине озеро» – найвідоміша балетна легенда, Ñвоєрідний Ñинонім, влаÑне, Ñлова «Балет». Геніальна музика Петра Ілліча ЧайковÑького – це головна Ñкладова поÑтійного грандіозного уÑпіху виÑтави, котра – вже понад 130 років – не Ñходить зі Ñцен театрів у вÑьому Ñвіті.
У виÑтаві хореографа Раду Поклітару, задум Ñкої довго виношувавÑÑ, абÑолютно змінено Ñюжет. Це – не звична казка про Принца, котрий зуÑтрів Ñ– покохав дівчину, перетворену злим чарівником на лебедÑ. Ðвтор Ñтворює балет-притчу, балет-роздум про неможливіÑÑ‚ÑŒ жити, зраджуючи Ñвоєму Ñ–Ñтинному Ñ”Ñтву. ІÑÐ½ÑƒÐ²Ð°Ð½Ð½Ñ Ð² чужій подобі, Ð¿Ñ€Ð¾Ð¶Ð¸Ð²Ð°Ð½Ð½Ñ Ð½Ðµ Ñвого Ð¶Ð¸Ñ‚Ñ‚Ñ Ð¹ долі – це Ñтрашний вирок. Маленький лебідь, проти влаÑної волі перетворений на хлопчика, має пройти через ÑтражданнÑ, випробуваннÑ, удари долі. ÐšÐ¾Ñ…Ð°Ð½Ð½Ñ Ð¿Ñ€Ð¸Ñ…Ð¾Ð´Ð¸Ñ‚ÑŒ до нього лише в примарних Ñнах. Ðарешті, він отримує Ñвободу, але запізно – нитка Ð¶Ð¸Ñ‚Ñ‚Ñ Ð¾Ð±Ñ–Ñ€Ð²Ð°Ð»Ð°ÑÑ...
Мова ÑучаÑного танцю, Ñкою оповідаєтьÑÑ Ñ†ÐµÐ¹ балет, допомагає домогтиÑÑ ÑÑкравого ÑÐ¿Ñ–Ð²Ð¿ÐµÑ€ÐµÐ¶Ð¸Ð²Ð°Ð½Ð½Ñ Ð³Ð»Ñдачів. ФантаÑтичні декорації, Ñтворені Ñценографом Ðндрієм Злобіним, занурюють Ð½Ð°Ñ Ñƒ фантаÑмагоричний Ñвіт двору Ротбарта – «доктора Франкенштейна», Ñкий вміє на операційному Ñтолі перероблÑти ÑутноÑÑ‚Ñ– живих Ñ–Ñтот. КоÑтюми художника Ганни Іпатьєвої дають можливіÑÑ‚ÑŒ артиÑтам надзвичайно точно й образно Ñтворювати, Ñк образи людей з Ð¾Ñ‚Ð¾Ñ‡ÐµÐ½Ð½Ñ Ð Ð¾Ñ‚Ð±Ð°Ñ€Ñ‚Ð°, так Ñ– міÑтичних ельфів-лебедів – із Ñнів головного героÑ.
ВиÑтава була удоÑтоєна премії «КиївÑька пектораль-2013» у номінації «Краща музична виÑтава».
Прем'єра виÑтави відбулаÑÑ 22 Ñ‡ÐµÑ€Ð²Ð½Ñ 2013 Ñ€.
За період Ñ–ÑÐ½ÑƒÐ²Ð°Ð½Ð½Ñ Ñ‚ÐµÐ°Ñ‚Ñ€Ñƒ «Київ Модерн-балет» було Ñтворено 16 одноактних та 5 повнометражних балетів. Театр отримав 5 премій «КиївÑька пектораль» за кращі виÑтави року.
Колектив уÑпішно гаÑтролював у Франції, ІÑпанії, Ðідерландах, Бельгії, Португалії, Румунії, Китаї, Таїланді, БілоруÑÑ–Ñ—, Молдові, Південній Кореї, ЕÑтонії та в багатьох міÑтах України.