У виÑтаві викориÑтовуєтьÑÑ Ð½ÐµÐ½Ð¾Ñ€Ð¼Ð°Ñ‚Ð¸Ð²Ð½Ð° лекÑика!
Театр – зменшена модель Ñвіту. Така Ñобі мініатюрна копіÑ, аби зручніше було роздивитиÑÑ ÑƒÑÑŽ його велич та уÑÑŽ його недоÑконаліÑÑ‚ÑŒ.
Коли ВільÑм ШекÑпір у комедії «Як вам це ÑподобаєтьÑÑ» через одного зі Ñвоїх перÑонажів промовлÑв: «ВеÑÑŒ Ñвіт – театр, а люди в нім – актори», цікаво, Ñкий Ñаме театр він мав на увазі?
Отой Ñтарий, єлизаветинÑький, Ð´Ð»Ñ Ñкого пиÑав Ñам?
Де уÑÑ– ролі виконували чоловіки?
Ð§Ð°Ñ Ð·Ð¼Ñ–Ð½Ð¸Ð²ÑÑ, театр змінивÑÑ, а оÑÑŒ Ñвіт…
ЗдаєтьÑÑ, Ñвіт уÑе ще нагадує той Ñтарий театр, де уÑÑ– ролі – головні та епізодичні – грають чоловіки.
ОÑобливо, Ñкщо йдетьÑÑ Ð¿Ñ€Ð¾ велику політику.
Ыгчард ІІІ» – Ñаме про політику, про боротьбу за владу, про цинізм та жорÑтокіÑÑ‚ÑŒ тих, хто претендує на вищий поÑÑ‚ у державі.
Герцог ГлоÑтер, майбутній король Річард ІІІ, йде на Ñвій трон у буквальному ÑенÑÑ– по трупах Ñвоїх братів. Він знищує уÑÑ–Ñ… родичів, Ñкі згідно із законом про наÑÐ»Ñ–Ð´ÑƒÐ²Ð°Ð½Ð½Ñ Ð¿Ñ€ÐµÑтолу, відділÑÑŽÑ‚ÑŒ його від мети.
ÐеÑподівано цю криваву Ñ–Ñторію режиÑерка ÐšÐ¾Ñ€Ð½ÐµÐ»Ñ–Ñ ÐšÑ€Ð¾Ð¼Ð±Ð³Ð¾Ð»ÑŒÑ†, арт-директорка Магдебурзького театру, та драматург театру Давід Шлізінг транÑпонують Ð´Ð»Ñ Ñімох актриÑ.
Якби Ñвітом керували жінки – чи щоÑÑŒ би змінилоÑÑ?
Може, поменшало би ненавиÑÑ‚Ñ– чи заздроÑÑ‚Ñ–, люті чи знущань?
ПоÑеред Ñцени Ñтоїть гігантÑький баÑейн із багном – Ñк Ñимвол політичної арени – Ñ– чекає вÑÑ–Ñ…, хто наївно ÑподіваєтьÑÑ Ð·Ð°Ð»Ð¸ÑˆÐ¸Ñ‚Ð¸ÑÑ Ñ‡Ð¸Ñтим.
ПопередженнÑ: уÑÑ– збіги Ñпектаклю та його героїв із Ñюжетами та дійовими оÑобами українÑького політичного Ð¶Ð¸Ñ‚Ñ‚Ñ â€“ випадковіÑÑ‚ÑŒ. Ðдже ниціÑÑ‚ÑŒ українÑького політикуму перевершує навіть фантазію Ð³ÐµÐ½Ñ–Ñ Ð¨ÐµÐºÑпіра.
МаніфеÑÑ‚, Ñкий звучить на початку виÑтави. Ðе можна втекти з реальноÑÑ‚Ñ–. Ви хочете на щоÑÑŒ ÑподіватиÑÑ, але Ð´Ð»Ñ Ñ†ÑŒÐ¾Ð³Ð¾ немає жодних підÑтав. Той, хто Ñтверджує, що має рішеннÑ, помилÑєтьÑÑ.
Очевидно, що нині вÑе може рухатиÑÑ Ñ‚Ñ–Ð»ÑŒÐºÐ¸ від поганого до ще гіршого. Ð”Ð»Ñ Ð¼Ð°Ð¹Ð±ÑƒÑ‚Ð½ÑŒÐ¾Ð³Ð¾ немає майбутнього. Ðемає більше підÑтав ÑподіватиÑÑ Ð°Ð±Ð¾ чекати на щоÑÑŒ – очікувати, що вÑе це вибухне, що прийде революціÑ, Ñдерний апокаліпÑÐ¸Ñ Ð°Ð±Ð¾ Ñоціальний рух. Чекати далі – це божевіллÑ. КатаÑтрофа не наÑтає, вона вже ÑталаÑÑ. Рух непокори доÑÑ– потребує зуÑиль до формуваннÑ. Можливо, повÑÑ‚Ð°Ð½Ð½Ñ â€“ це те, що здаєтьÑÑ Ð½Ð°Ð¹Ð¼ÐµÐ½Ñˆ імовірним зараз, але ніщо не Ñ” потрібнішим за нього. Марно протеÑтувати через повний занепад уÑієї правової ÑиÑтеми ЗаміÑÑ‚ÑŒ цього займітьÑÑ Ð¾Ñ€Ð³Ð°Ð½Ñ–Ð·Ð°Ñ†Ñ–Ñ”ÑŽ. Ðе Ñ–Ñнує мирних повÑтань.
Коли влада знаходитьÑÑ Ñƒ Ñмі із багном, доÑтатньо проÑто топтати Ñ—Ñ— ногами. Занадто довго ми були учаÑниками влаÑного поневоленнÑ. Занадто довго ми ÑхилÑли голови. Занадто довго ми терпіли наÑильÑтво, неÑправедливіÑÑ‚ÑŒ та неповагу. Ми муÑимо це змінити!
Це не утопіÑ!
Міжнародний проект – ÐºÐ¾Ð¿Ñ€Ð¾Ð´ÑƒÐºÑ†Ñ–Ñ Ñ–Ð· Магдебурзьким театром, здійÑнений завдÑки фінанÑовій підтримці УкраїнÑького культурного фонду.