Проект, запропонований до уваги харківÑького глÑдача, Ñ” безпрецедентним, аналогів йому немає не тільки в Україні, а й в уÑьому Ñвіті. Поодинокі Ñпроби у Ñвітовій практиці «оживити» балет П. ЧайковÑького за рахунок Ñправжньої водної Ñтихії, мають разовий характер й не Ñтають репертуарними «хітами».
У французького балетмейÑтера Йохана ÐуÑа народилаÑÑ Ñ–Ð´ÐµÑ Ð¿Ð¾Ñтавити «Лебедине озеро» Ñаме на воді, тобто зробити зримою Ñценічну метафору та відійти від штампів імітації водної поверхні Ñ– примітивних лебединих мулÑжів. При цьому танець задуманий не проÑто «на березі» озера, а немовби на його поверхні, у великому, але неглибокому баÑейні.
ПоÑтановника цього видовища, французького балетмейÑтера, харківÑькі глÑдачі знають так Ñамо добре, Ñк в Західній Європі. Йохан ÐÑƒÑ Ð· п’Ñти років займавÑÑ ÐºÐ»Ð°Ñичною хореографією Ñ– добре оÑвоїв цей Ñтиль танцю. Ð’ той же Ñ‡Ð°Ñ Ð™Ð¾Ñ…Ð°Ð½ Ñьогодні учаÑник Ñ– поÑтановник багатьох преÑтижних проектів ÑучаÑного видовищного миÑтецтва, у тому чиÑлі мюзиклів, шоу, розважальних телепередач, відеокліпів. До речі, зі Ñвоїм поÑтійним аÑиÑтентом Сабріною Джіордано він уÑпішно поÑтавив у Харкові балети «Маленький принц», «КраÑÑƒÐ½Ñ Ñ– ЧудовиÑько», «Карміна Бурана».
Як відомо, балет П. ЧайковÑького «Лебедине озеро» в клаÑичному варианті розділÑєтьÑÑ Ð½Ð° 4 дії. Причому, друга й четверта відбуваютьÑÑ Ð½Ð° березі (у нашому варіанті — проÑто на воді). Партії чорних лебедів Й. ÐÑƒÑ Ð´Ð¾Ñ€ÑƒÑ‡Ð¸Ð² танцівникам, білих — балеринам. Є багато Ñюрпризів Ñ– в хореографії. Багато напрацювань авторів клаÑичної редакції балету МаріуÑа Петіпа та Лева Іванова залишатьÑÑ Ð½ÐµÐ·Ð°Ð¹Ð¼Ð°Ð½Ð¸Ð¼Ð¸. Втім, зміни будуть Ñ– в Ñамому Ñюжеті.
Інтрига в тому, що чарівником, Ñкий зачарував юну Одетту Ñ– перетворив Ñ—Ñ— на білу лебедицю, буде не абÑтрактний Злий Геній, а підÑтупний наближений Принца. Це чаклунÑтво відбудетьÑÑ Ñ‰Ðµ під Ñ‡Ð°Ñ ÑƒÐ²ÐµÑ€Ñ‚ÑŽÑ€Ð¸ до балету, даючи поштовх фантазії авторів поÑтановки. До речі, Ñ– фінал буде незвичайним — таким, Ñкий передбачив Ñам ЧайковÑький, тобто трагічним.
Ð¤Ð°Ð½Ñ‚Ð°Ð·Ñ–Ñ Ñ„Ñ€Ð°Ð½Ñ†ÑƒÐ·ÑŒÐºÐ¾Ð³Ð¾ балетмейÑтера на теми «Лебединого озера» — це ÑенÑÐ°Ñ†Ñ–Ñ Ð² театральному житті України та один з найдорожчих проектів в Ñ–Ñторії нашого театру. Ð Ñкщо врахувати, що ХарківÑький оперний театр (з ним Ñ– українÑький балет в цілому) починавÑÑ Ð² 1925 році Ñаме балетом «Лебедине озеро», то цей проект впиÑуєтьÑÑ Ð² творчу біографію колективу однією з найÑÑкравіших Ñ– найкреативніших Ñторінок.