П. ЧайковÑький.СплÑча краÑунÑ.
Балет на 2 дії з прологом й апофеозом
Лібрето Ðœ. Петіпа та І.Ð’ÑеволожÑького за казками Ш. Пьерро.
Ð¥Ð¾Ñ€ÐµÐ¾Ð³Ñ€Ð°Ñ„Ñ–Ñ Ðœ. Петіпа
«СплÑча краÑунÑ» – балет композитора Петра ЧайковÑького та хореографа МаріуÑа Петіпа за мотивами однойменної казки Ð¨Ð°Ñ€Ð»Ñ ÐŸÐµÑ€Ñ€Ð¾. Це видатне Ñвище в Ñ–Ñторії Ñвітової хореографії», Â«ÐµÐ½Ñ†Ð¸ÐºÐ»Ð¾Ð¿ÐµÐ´Ñ–Ñ ÐºÐ»Ð°Ñичного танцю», навіть завжди критичний до Ñебе композитор пиÑав, що цей балет – «чи не накраще з уÑÑ–Ñ… моїх творінь».
…Король Ñ– Королева ÑвÑткують Ð½Ð°Ñ€Ð¾Ð´Ð¶ÐµÐ½Ð½Ñ Ð´Ð¾Ð²Ð³Ð¾Ð¾Ñ‡Ñ–ÐºÑƒÐ²Ð°Ð½Ð¾Ñ— дочки Ðврори. ЩаÑливі батьки запроÑили багато гоÑтей, але забули про злу фею КарабоÑ, Ñка, аби помÑтитиÑÑ, зробила Ñтрашне пророцтво: коли Ðврорі виповнитьÑÑ ÑˆÑ–ÑтнадцÑÑ‚ÑŒ, вона поранить палець веретеном Ñ– загине. Ðа щаÑÑ‚Ñ, добрій феї Бузку вдаєтьÑÑ Ð·Ð¼Ñ–Ð½Ð¸Ñ‚Ð¸ жахливий проклÑÑ‚Ñ‚Ñ, й тепер від уколу принцеÑа не помре, а тільки заÑне. ÐатоміÑÑ‚ÑŒ розбудити Ñ—Ñ— зможе лише поцілунок Ñ–Ñтинного коханнÑ…
П. ЧайковÑький перетворив дитÑчу казку на Ñправжню поему про боротьбу добра й зла, але, у той же чаÑ, його музика Ñповнена Ñвітлом, лірикою, ÑвÑтковіÑÑ‚ÑŽ. Ð”Ð»Ñ Ðœ. Петіпа ж «СплÑча краÑунÑ» Ñтала казковим дійÑтвом, що дозволило продемонÑтрувати вÑе багатÑтво та різноманітніÑÑ‚ÑŒ танцювальних форм, розгорнути барвиÑту панораму картин Ñ– образів, що вражають уÑву.