ВиÑтава без антракту.
ТриваліÑÑ‚ÑŒ 1 год 40 хв
За мотивами художнього фільму "ОÑтанній урок" (ФранціÑ)
Звичайна школа, можливо, деÑÑŒ у Берліні (або в гуÑтонаÑеленій РурÑькій облаÑÑ‚Ñ– Ðімеччини), в одному з районів компактного Ð¿Ñ€Ð¾Ð¶Ð¸Ð²Ð°Ð½Ð½Ñ Ð¼Ñ–Ð³Ñ€Ð°Ð½Ñ‚Ñ–Ð² Ñ– поÑтмігрантів зі Сходу. Звичайний клаÑ. Звичайний урок німецької літератури на тему "Твори Фрідріха Шиллера". Звичне тотальне Ð½ÐµÐ·Ð½Ð°Ð½Ð½Ñ Ñуті предмету - прикмета чаÑу будь-Ñкої звичайної школи в будь-Ñкій країні, - на тлі поведінкової розбещеноÑÑ‚Ñ– учнів, що межує з неприÑтойніÑÑ‚ÑŽ.
Рутинний хід занÑÑ‚ÑŒ порушує неÑподівана подіÑ: з Ñумки одного ÑƒÑ‡Ð½Ñ Ð²Ð¸Ð¿Ð°Ð´Ð°Ñ” на підлогу зброÑ. СправжнÑ. Бойова. Вчителька виÑвлÑєтьÑÑ Ñпритнішою - Ñ– Ð·Ð±Ñ€Ð¾Ñ Ð¿Ð¾Ñ‚Ñ€Ð°Ð¿Ð»ÑÑ” до Ñ—Ñ— рук, що кардинально змінює хід уроку. ОÑÑÐ³Ð½ÐµÐ½Ð½Ñ Ð²ÐµÐ»Ð¸ÐºÐ¸Ñ… гуманіÑтичних оÑнов європейÑького миÑÐ»ÐµÐ½Ð½Ñ Ð²Ñ–Ð´Ð±ÑƒÐ²Ð°Ñ”Ñ‚ÑŒÑÑ Ñ‚ÐµÐ¿ÐµÑ€ під дулом піÑтолета. Граючи «Розбійників» Ф. Шиллера, зіпÑовані підлітки примірÑÑŽÑ‚ÑŒ на Ñебе ролі лиходіїв Ñ– героїв. Повільно, але врешті вони уÑвідомлюють, що їхній Ñвіт - обмежений, агреÑивний Ñ– неÑправедливий. Однак наприкінці п'Ñ”Ñи, коли Ñилою зброї була нав'Ñзана проÑвіта, один зацькований хлопчиÑько вÑе ж викориÑтовує піÑтолет, щоб змуÑити Ñебе любити Ñ– поважати. Таким чином, ÐºÐ¾Ð½Ñ†ÐµÐ¿Ñ†Ñ–Ñ Ð¿'Ñ”Ñи отримує Ñвій завершений акорд: щоб знайти оÑобиÑту Ñвободу, необхідно бути відповідальним перед більшіÑÑ‚ÑŽ, але в окремої оÑобиÑтоÑÑ‚Ñ– завжди залишитьÑÑ Ð±Ð°Ð¶Ð°Ð½Ð½Ñ Ð·Ð½ÐµÑ…Ñ‚ÑƒÐ²Ð°Ñ‚Ð¸ цієї взаємозалежніÑÑ‚ÑŽ.
Так, шлÑÑ… до Ð¿Ñ–Ð·Ð½Ð°Ð½Ð½Ñ Ñ–Ñтин, Ñк завжди, виÑвлÑєтьÑÑ Ð²Ð°Ð¶ÐºÐ¸Ð¼ Ñ– гірким.
ВиÑтава Ñк екÑпериментальна робота поÑтавлена на Ðовій Ñцені Ðаціонального академічного театру роÑійÑької драми ім. ЛеÑÑ– Українки за учаÑÑ‚ÑŽ заÑлуженої артиÑтки театру Ðаталії ШЕВЧЕÐКО Ñ– Ñтудентів акторÑького факультету КиївÑького національного універÑитету театру, кіно Ñ– Ñ‚ÐµÐ»ÐµÐ±Ð°Ñ‡ÐµÐ½Ð½Ñ Ñ–Ð¼. І.Карпенка-Карого (ÐºÑƒÑ€Ñ Ð¿Ñ€Ð¾Ñ„ÐµÑора Михайла Резніковича).