Твори Сальваторе Шарріно, Стефано Джервазоні, Карміне Челла, ТоÑіо ХоÑокави Ñ– Ð¡ÐµÐ¼ÑŽÐµÐ»Ñ Ðндрєєва
Ð’ п'Ñтницю 15го Ð¶Ð¾Ð²Ñ‚Ð½Ñ Ð£Ñ…Ð¾-анÑамбль зіграє перший концерт за два роки - Ð¿Ð¾Ð´Ñ–Ñ Ð²Ñ–Ð´ÐºÑ€Ð¸Ð²Ð°Ñ” музичну програму проєкту «КориÑні копалини: виÑтавка опер у павільйоні Ñпогадів». ВиÑтавковий проект, Ñкий «Ухо» показує в 13-му павільйоні ВДÐГ веÑÑŒ жовтень, базуєтьÑÑ Ð½Ð° оперному циклі, предÑтавленому агенцією в 2016-2018 рр. Проте «КориÑні копалини» уникають буквальноÑÑ‚Ñ–: на виÑтавці ви не побачите об’єктивної документації виÑтав чи Ñценографії у первіÑному виглÑді. Тому й події музичної програми не цитуватимуть оперний матеріал, а покажуть «прилеглі» твори — передуÑім камерну музику композиторів оперної Ñерії «Уха» (Стефано Джервазоні, Карміне Челла та Сальваторе Шарріно), але не лише.
Почнемо з найближчої до опер точки. «La Mémoire de l'eau» Челла приÑвÑчений дружині композитора «за вÑÑ– Ñлова, Ñкі вона не промовлÑє». Твір з назвою Ð²Ð¾Ð´Ð½Ð¾Ñ‡Ð°Ñ Ð¿Ð¾ÐµÑ‚Ð¸Ñ‡Ð½Ð¾ÑŽ й науковою (пам’ÑÑ‚ÑŒ води Ñправді вивчали, хоч Ñ– безрезультатно) ліг в оÑнову увертюри «Хліб. Сіль. ПіÑок» — опери про хиÑткі Ñпогади, де пам’ÑÑ‚ÑŒ про війÑькові злочини зберігає лише плÑж — міÑце, де вони були Ñкоєні.
«Introduzione all'Oscuro» — ранній твір Сальваторе Шарріно, у Ñкому, втім, уже викриÑталізувавÑÑ Ð·Ð½Ð°Ð¹Ð¾Ð¼Ð¸Ð¹ по опері «Моє зрадливе Ñвітло» прийом: інтроÑпективний, фізіологічний Ñлух, де зовнішні звуки змішуютьÑÑ Ð· ÑерцебиттÑм й диханнÑм. Зазвичай «вÑтупом» називають п’єÑу, Ñка підводить до іншої, проте тут терміни приÑутноÑÑ‚Ñ– й відÑутноÑÑ‚Ñ– перевернуті. Те, що з’ÑвлÑєтьÑÑ, Ñтає невловним: «є лише Ñліпий, загадковий рух періодичних пульÑацій, що приÑкорюютьÑÑ Ð¹ ÑповільнюютьÑÑ».
«Animato» — теж ранній твір, але Стефано Джервазоні. Відправним пунктом Ð´Ð»Ñ Ð½ÑŒÐ¾Ð³Ð¾ Ñтав фрагмент з «Ðа боці речей» ФранÑÑ–Ñа Понжа: «Ðеможливо вибратиÑÑ Ð· дерева за допомогою дерева». «[Дерева] вірÑÑ‚ÑŒ, що можуть Ñказати вÑе, повніÑÑ‚ÑŽ вкрити Ñвіт Ñловами, але кажуть лише «дерева» [...] Вони виражають Ñебе через Ñвої пози. ЗдатьÑÑ, біль необґрунтованоÑÑ‚Ñ– їм невідома. Жодного руху, окрім Ñ€Ð¾Ð·ÑˆÐ¸Ñ€ÐµÐ½Ð½Ñ â€” ані жеÑтів, ані думок, ані, мабуть, бажань Ñ– намірів — нічого, що не приводило б до Ñтрахітливого Ð·Ð±Ñ–Ð»ÑŒÑˆÐµÐ½Ð½Ñ Ñ—Ñ… тіла, до непоправного вироÑтаннÑ».
Поки ми мовчали, а дерева непоправно роÑли, у анÑамблю продовжували виходити платівки; чаÑтина програми концерту пов’Ñзана з цією обÑтавиною. У лютому анÑамбль отримав чималу нагороду: Ð°ÐºÐ°Ð´ÐµÐ¼Ñ–Ñ Ñ„Ñ€Ð°Ð½Ñ†ÑƒÐ·ÑŒÐºÐ¸Ñ… музичних критиків Charles Cros назвала «Gardens», монографію ТоÑіо ХоÑокави, одним з найкращих запиÑів року. Щоби Ñ—Ñ— відзначити, ми покажемо «Drawing» ХоÑокави, Ñкий виконували в найпершій концертній програмі 6 років тому.
СекÑтет у двох чаÑтинах Семюела Ðндрєєва напиÑаний у 2019-му: ми його ще ніколи не виконували Ñ– не запиÑували (монографію композитора Iridiscent Notation Ухо-анÑамбль запиÑав у 2018 році). У п’Ñтницю ÑекÑтет прозвучить в підготовленому Ð´Ð»Ñ Ð½Ð°Ñ Ð°Ñ€Ð°Ð½Ð¶ÑƒÐ²Ð°Ð½Ð½Ñ–: партію баÑетгорна гратиме баÑовий кларнет, а баÑової флейти — кларнет у лÑ.